NORA – avanpremieră și premieră în cadru intim

Miercuri, 13 ianuarie, și joi, 14 ianuarie, au avut loc, la Teatrul Tony Bulandra, avanpremiera și premiera spectacolului NORA, de Henrik Ibsen. Desfășurată în cadrul intim oferit de Sala Studio, piesa de teatru regizată de Gelu Badea, în scenografia lui Mc Ranin, a propus o nouă abordare a lucrării lui Ibsen. Spațiul fizic în care a avut loc evenimentul a creat conexiuni imediate între actori și spectatori, impactul emoțional fiind cu atât mai mare. Accentele moderne arată, încă o dată, că am evoluat doar tehnologic, ființa interioară fiind supusă acelorași tensiuni sociale. Au trecut peste 130 de ani de la premieră, iar O CASĂ DE PĂPUȘI – NORA rămâne la fel de actuală.

Nora este un personaj feminin controversat, cu prozeliți și contestatari, cu păreri pro și contra privind acțiunile și caracterul ei. Inițial, doar o simplă marionetă, cu personalitatea înăbușită, fără inițiative, fără puterea propriei exprimări, ajunge în punctul de cotitură existențială, momentul primei hotărâri majore. Deșteptare din letargia în care trăise este relevarea propriului său EU. Păpușa de până atunci, închisă într-o colivie de lux, se autodescoperă. Pentru întâia oara, Nora se vede pe sine ca ființă umană, cu propria ei conștiință și personalitate, dotată cu suflet propriu și cu capacitate de a discerne. În acel moment, ea își reneagă întreaga existență de până atunci, refuzând postura de locatară a unei case de păpuși, dorind un nou mod de viață. Ea dorește un alt concept despre viață, alte principii care să-i călăuzească existența. Nora precede femeia modernă a zilelor noastre, care nu se mulțumește să fie doar o umbră în spatele unui bărbat, ci își dorește să devină o femeie de succes, cu propria ei personalitate, cu propriile ei aspirații, cu propria sa carieră.

 

Comentariile sunt închise.